Måske så du mit forrige indlæg, hvor jeg viste de første antilopebilleder …Jeg har guidet børnene igennem optegningen. Som jeg nævnte i indlægget, gav jeg børnene frit valg om de ville male dyrene i nogenlunde naturalistiske farver eller en mere fri fortolkning. Dyrene er malet med Neocolor, og baggrundene med PanPastel.
Jeg gav børnene et kort oplæg (brush up) om nabofarver – altså det, at man vælger en farve fra farvecirklen, og bruger den + de to “naboer – d.v.s. ½ farvecirkel. Det kan f.eks. være grøn, blå, lilla…. eller blå, lilla, rød.
Jeg laver ofte nogle små tegneguides til eleverne, og flere af dem valgte at tegne en kudu mere. Når børnene først én gang har fulgt en guidet tegning, er det som regel nemt for dem at få tegnet flere dyr på tegningen. Kuduhunner (hmmm … jeg ved ikke lige, hvad de hedder) ligner de voksne en hel del, hvis man undlader hornene, så det var en oplagt mulighed at tegne et par.
Jeg synes billederne er blevet så skønne, så I får lige et par mere 🙂
Pingback: Billedkunst – årsplan i 5.klasse – FruBilledkunst
Pingback: Til dig, der skal have billedkunst i 5.klasse næste skoleår – FruBilledkunst
Pingback: Billedkunst-årsplan for 5.klasse | FruBilledkunst
Pingback: Årsplan i billedkunst for 5.klasse | FruBilledkunst
Pingback: Årsplan i billedkunst for 5.klasse |
Pingback: Nyt hæfte – Antiloper | FruBilledkunst