
Efter fugle-tegningerne er 2.klasse gået videre med at tegne ugler.
Materialer;
Vi har tegnet på A3 karton med Lyra Farveblyanter.
Nogle af børnene valgte at farve baggrunden med en flydende akvarel.
Forberedelse:
Denne gang har jeg dog givet børnene et foto at kigge efter (altså det, der ikke har været igennem photoshop) – samt denne forenkling jeg har lavet ud fra billedet.
Ligesom sidste gang, har jeg guidet dem gennem hele tegningen. Denne gang vil jeg ikke skrive alt ud, men se princippet fra sidst, hvor alt brydes ned i de 5 elementer i formalfabetet. (Mona Brookes metode)
Mit foreslag til gennemgangen er her omsat til en trin-for-trin vejledningen:
Da uglerne var tegnet op, fik børnene frie hænder.
Jeg mindede dem igen om:
- Tryk hårdt og bland farverne. Hav altid mindst 2 farver oven på hinanden. Sørg også for at bladene har forskellige farver. Bland den grønne med f.eks. blå/gul/orange/fersken/hvid … Denne gang fik børnene lov til at bruge tegnestubbe til at gnide farverne sammen.
- Brug hvid eller fersken til at glitte farvene sammen.
Sørg for at hele billedet bliver spændende at se på. Fyld ud med blade og grene.
ja det er spæne
er i gange med at lave det med min klasse
ja
Pingback: 1.klasses ugler | FruBilledkunstFruBilledkunst
Jeg har har brugt siderne med at lære at tegne – fugle og ugler – med min 2.klasse. Det har været rigtig godt. De er blevet mere opmærksomme, når de tegner og har fået nogle gode redskaber til at tegne. Resultaterne er blevet gode og hænger nu i klassen. Vi er gået videre med at tegne egern nu.
Hvor lyder det spændende – kan man få lov til at se jeres egern?
Great tutorial thank you so much! You students have done excellent work!