Nogle forløb er bare så gode, at man vender tilbage til dem igen og igen. Sådan har jeg det med Hanne Bach parafraserne.
Man kan ikke gøre noget “forkert” og der er plads til alle de indfald man får undervejs. Samtidig er projektet godt til at lære børnene noget om at blande farver – hvordan kan man få bakkerne til at se forskellige ud, når der kun er én grøn i æsken?
Jeg elsker at se ungernes begejstring, når de har fundet en smuk farveblanding – hvor er det dejligt at undervise i billedkunst!
Hej Tina.
Min kollega og jeg er meget begejstrede for din blog. Du har så mange fantastiske ideer. (Vores unger har været meget begejstrede for at tegne Rosina Wachtmeister katte)
Med hensyn til landskaber har jeg fået lyst til en gang i januar at lave nogle vinterbilleder. Jeg kan selvfølgelig bruge dine bakke-landskaber og vil også benytte mig af Nivågård Malerisamling, som har en særudstilling på det tidspunkt, “Sne”.
Har du selv arbejdet med vintermotiver? Jeg er ikke nået til at tænke i materialer endnu, men kan se, at der her er en udfordring.
Mange hilsener fra
Susanne
Kære Susanne
Tak for de pæne ord.
Sidste år lavede nogle søde pastel-vinterbilleder med daværende 2.klasse (ses her: https://www.frubilledkunst.dk/snemaend-i-pastel). Jeg er ret begejstret for billederne, så jeg har planlagt at gentage lektionen i morgen med 5.klasse. Det fine ved den lektion er også, at den let kan varieres …
Der er også birketræerne;
https://www.frubilledkunst.dk/vinterbirketraeer
Heerups cykel fra udstillingen kunne man også bruge …
Venlig hilsen
Tina / FruBilledkunst