Så blev billederne fra min søde 4.klasse færdig – og jeg synes simpelthen, de er blevet så gode!
Dagens opgave var at lave en spændende baggrund til terningebillederne. Vi snakkede lidt om forskellige muligheder, men jeg lod dem vælge helt frit.
Nogle af børnene brugte inspiration fra vores tidligere forløb: kegler, kugler, tornadoer, hvidløgsfed og hånd under streger.
Det vil være hyggeligt, hvis nogle af jer kunne tænke jer at skrive en lille kommentar til “mine” børn.
Pingback: Op Art – del 6: terninger | FruBilledkunst
Pingback: Op art – 2.del: kugler | FruBilledkunst
I found your blog while searching for teaching ideas on Op Art. Wow! Your students did a superb job. They created very detailed and believable three-dimensional forms. You must be very proud of their accomplishments! What a tribute to your teaching ability!
Thank Liz.
You’ve made my day 🙂
Welcome here.
Hold da op nogle fantastiske tegninger. Det geometrisk mixet med det organiske er en super skøn sammensætning. Virkelig gennemført. Så voldsomt at mine øjne endda bedrog mig. For er der hul i terningen, eller en ekstra terning på toppen. Puha. Jeg får helt selv lyst til at begive mig i kast med projektet.
kh
Simone
Tak for din begejstrede kommentar Simone. Jeg bliver så glad, hver gang nogen kan bruge noget fra bloggen. Noget af det skønne i lige netop tegningerne er, at de faktisk er ret lette at lave, hvis man har isometrisk papir. Jeg synes, at du skal kaste dig ud i det 🙂
Vh Tina/FruBilledkunst
Pingback: Op art - 3.del: tornadoer | FruBilledkunstFruBilledkunst
Tak Marianne. Rosen er bragt videre til “mine” dejlige børn.
Det glæder mig, at du har kunnet bruge det. Læste for nylig et skønt Picasso-citat: “Dårlige kunstnere kopierer – gode kunstnere stjæler!”
super flot arbejde! Dine elever virker virkelig til at kunne lide det her og have en god visuel fornemmelse! Flot! Har lavet forskellige af dine ideer med min egen 4.klasse. De er vilde med det!
Kh
Marianne, lærer på Aaker Skole, Bornholm
Kære Tina,
Du har god grund til at være stolt, det er nogle meget flotte og farverige terninger, som dine elever har lavet. Jeg er helt vild med dem og synes, det er fedt, at de blander de lige linjer med organiske former. Jeg bliver nødt til at prøve det af sammen med mine elever.
Mange hilsner fra
Tatjana
1000 tal Tatjana. Jeg bringer rosen videre til børnene 🙂