Karruselheste

FruBilledkunst karruselheste 2klasse (5)Som jeg har blogget om tidligere, starter jeg altid med et tegneforløb ud fra Mona Brookes metode, når jeg får en ny klasse. Hvis du ikke tidligere har læst indlæggene findes de her:

1.del: Hvordan lærer man at tegne – om forskellige tilgange

2.del: Om formalfabetet og abstrakt tegneleg

3. del: Overlapningsøvelser

4. del: Den første fugl

FruBilledkunst karruselheste 2klasse (6)

Et af de næste projekter, der står beskrevet i Brookes bog er karruselheste. Her er gamle billeder fra sidste gang jeg havde 2.klasser, og vi arbejdede med dette emne.

Først har jeg guidet børnenes heste-tegninger  Bagefter har jeg vist dem forskellige billeder af karruselheste, og der har været frit slag. Nogle af børnene har droppet stangen, og gjort dyrene til fritgående heste, andre har digtet videre og tilføjet pandehorn.

FruBilledkunst karruselheste 2klasse (7)

Efter børnene havde tegnet hestene op, kopierede jeg tegningerne på tegnepapir. Det er der flere fordele ved: for det første kommer børnene ikke til at ødelægge deres tegning, hvis de er uheldige med farvelægningen, for det andet kan man forstørre tegningerne lidt for de børn, der tegner meget småt og for det tredie får man jo to fine billeder ud af det i stedet for ét! 🙂

FruBilledkunst karruselheste 2klasse (2)FruBilledkunst karruselheste 2klasse (1)På de øverste billeder er hestene malet med Neocolor og baggrunden malet med pastelkridt (soft pastel).

FruBilledkunst karruselheste 2klasse (3)Hestene på billederne herover er farvet med Lyra super ferby – farveblyanter.

 

 

 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *