Cupcakes … inspiration fra Thiebaud (del 3)

2. klasse har været i gang med at male cupcakes.
Vi begyndte med at se nogle af Wayne Thiebauds billeder. Vi talte om hans lyse farver, om farveblandingerne og om skyggernes farve.
Derefter satte jeg trin for trin modellen op på den interaktive tavle. Ved siden af satte jeg billedet med variationerne i frostingen. Jeg havde fundet en stak fotos af cupcakes, som børnene også fik at kigge efter.
Det ville have været dejligt med den ægte vare at kigge efter – men så flittig var billedkunstlæreren altså ikke 😉
Derefter tegnede de deres kager op med farveblyant på falsæskekarton. Da optegningen var klaret, kom Neocolor-farverne frem.
Jeg ville gerne have dem til at blande farverne rigtig meget, så derfor valgte jeg den glittede (glatte) overflade.
Cupcakes div
FruBilledkunst - cupcake - tutorial
Se også mine andre indlæg om billeder med inspiration af Thiebaud ved at søge i stikordene
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

7 tanker om "Cupcakes … inspiration fra Thiebaud (del 3)"

  1. Pingback: Maleri - 4.klasse | FruBilledkunstFruBilledkunst

  2. Pingback: Den store Kagelyst - OVERBLIK | FruBilledkunstFruBilledkunst

  3. Tak for de fine ord Tatjana og Pia – de varmer.

    Welcome to you Jessica. I’m glad you’re here. I had lived in Sweden for 7 months – so just feel free to use your Swedish too.

    Thanks to you too Elizabeth.

  4. These are really nice! I can almost read the text, because I speak Swedish (my mom’s side of the family is Swedish even though I was born here), but I’m commenting in English because you’ll probably understand that better, and my American keyboard doesn’t have the last three vowels :). I’m going to start following your blog; keep up the nice work!

  5. Hvor er det altså nogle flotte resultater, dine elever har lavet. Jeg synes særlig godt om de effekter, der kommer ud af deres farveblandinger. Du og dine elever har inspireret mig til at være mere modig med at blande farver.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *